Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Praze
Kučera, Jakub ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá úrove koordina ních schopností u žák 5., 7. a 9. ro níku ZŠ, tedy ve vývojov velmi r znorodých obdobích. Teoretická ást se zam uje na vymezení koordina ních schopností a jejich d lení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a p edstavuje testové baterie, které koordinaci prov ují. Výzkum byl provád n pomocí Iowa- Brace test, který byl použit pro ov ování úrovn obecn koordina ních schopností žák . V metodické ásti je popsán pr b h testování (v etn popisu p ípravy) jež probíhalo na dvou ZŠ v Praze v celkem devíti t ídách. U nam ených dat se potvrdil statisticky významný nár st koordina ních schopností mezi žáky 5. a 7. ro níku, zatímco mezi 7. a 9. ro níkem byl jejich nár st menší než 5 %. Tato zjišt ní jsou ve shod s teorií Prof. Karla M koty, CSc. (M kota a Novosad, 2005). Dále se projevily lepší koordina ní schopnosti u dívek než u chlapc , a to ve všech ro nících. Vyšších výsledk také dosahovali žáci v nující se individuálním sport m oproti žák m v nujícím se sport m kolektivním. KLÍ OVÁ SLOVA Koordinace, Iowa-Brace test, trénink rovnováhy, rozvoj, starší školní v k
Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Jahnická, Natalie ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění Cíle: Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na školách v České republice s využitím existujících výzkumných studií. Metody: V této práci byla použita metoda komparativní analýzy k vyhodnocení existujících bakalářských a diplomových prací zaměřených na zdravotní tělesnou výchovu. Data byla čerpána z databází Google Scholar, Digitální repozitář UK, theses.cz a ResearchGate. Dále také byla analyzována z dotazníkových šetření prováděných od roku 2005 mezi učiteli. Výsledky: Výsledky práce odhalují, že zdravotní tělesná výchova se na 194 školách z 226 zkoumaných nevyučuje. Mezi nejčastější zdravotní oslabení 104 škol uvádí oslabení pohybového aparátu. Hlavní překážky pro zařazení zdravotní tělesné výchovy do školního programu zahrnují nedostatečné finanční zdroje, což uvádí celkem 104 škol a nedostatek kvalifikovaných učitelů. Tento problém uvádí 69 škol. Jako efektivní alternativy se ukázaly různé projekty zaměřené na podporu pohybu a zdraví dětí, stejně jako začleňování pohybových aktivit do jiných předmětů. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk, oslabení žáků, uvolňování žáků, pohybové projekty
Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol
Orlová, Adéla ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol se zaměřuje na průběh výuky ledního bruslení na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem práce bylo zmapování a zanalyzování výuky ledního bruslení na základních školách a následné vytvoření vhodné metodiky za pomocí odborné literatury, zahrnutí výsledků výzkumné části. V teoretické části se práce zabývá rozborem a kritikou literatury věnující se výuce bruslení a bruslení obecně. Tato část se zaměřuje na charakteristiku bruslení, nastínění historie, bruslařskými sporty, charakteristikou staršího školního věku, rámcovým vzdělávacím plánem a jeho pojetím ledního bruslení a osobností učitele/trenéra. Výzkumná část je postavená na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly elektronickou formou rozeslány na základní školy a zjišťovaly, jak výuka bruslení na oslovených základních školách probíhá, jak a kde je zajišťovaná. Díky dotazníkům, odborné literatuře pak byla vytvořena metodika vhodná pro tento stupeň základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA výuka ledního bruslení, základní škola, metodika ledního bruslení, starší školní věk
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15
Novotný, Adam ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Analýza struktury a obsahu týdenního tréninkového mikrocyklu u hráčů fotbalu v kategorii U13 a U15 Autor: Adam Novotný Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je komparace obsahu, struktury a časové efektivity tréninkového procesu v rámci týdenního mikrocyklu mezi fotbalovými kategoriemi mladší žáci (kategorie U13) a starší žáci (kategorie U15). Současně je cílem komparace obsahu a struktury tréninkového procesu zmíněných kategorií s doporučením Fotbalové Asociace ČR. Metody řešení: Výzkumný soubor obsahoval dvě žákovské kategorie hráčů (U13 a U15). Pro sběr dat bylo využito nezúčastněné pozorování a vytvoření videozáznamu z tréninkového třítýdenního mezocyklu. Významnost rozdílů vzhledem ke stanoveným hypotézám byla ověřena pomocí hodnocení koeficientu věcné významnosti Hedgesova g a také pomocí procent. Výsledky práce: Tato studie zjistila významný rozdíl v užívání průpravných her mezi kategoriemi U13 (25,9 % z celkové náplně tréninku) a U15 (68,4 %). Významný rozdíl byl dle očekávání analyzován i u využití posilování. Kategorie U13 posilování se závažím nevyužila vůbec a volila spíše úpolovou metodu. Naopak U15 posilovala v 24,6 % času určeného pro kompenzace. U kategorie U13 bylo užívání sociálně-interakčních forem vždy mezi kategoriemi středně...
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku
Šámalová, Eliška ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
v Abstrakt Název: Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku. Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat pohybový diskomfort v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem, povědomí o ergonomii a kompenzaci sportu u českých hráčů v mladším i starším školním věku. Dalším cílem je navrhnout prevenci úrazů a způsob motivace k její realizaci. Metody: Data byla získávána dotazníkovým šetřením. Data vyplnili hráči esportu z hlavního města Prahy, ve věku 11-16 let ze základních škol a víceletých gymnázií. Veškeré šetření bylo anonymní. Pro validizaci finálně použitého nestandardizovaného elektronického dotazníku byl nejprve sestaven předvýzkum. Data z dotazníku byla zpracována pomocí analytických nástrojů a deskriptivní statistiky v programu MS Excel. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita kontingenční tabulka a Chí kvadrát test nezávislosti. P-hodnota nezávislosti byla stanovena p = 0,05. Výsledky: 402 respondentů, ve věku 11-16 let (13,3 ± 1,269) v zastoupení 258 mužů a 144 žen vyplnili dotazníkové šetření. Výsledky studie prokázaly, že spolu souvisí bolesti pohybového aparátu s časem stráveným esportem. (P=0,0059 na hladině významnosti alfa = 0,05) Více než polovina ehráčů (53 %) přerušuje pravidelně prolongovaný sed při...
Komparace explozívni síly u elitních hráčů mládežnického fotbalu
Horizral, Peter ; Bujnovský, David (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Komparace explozivní síly u elitních hráčů mládežnického fotbalu Cíl: ílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň rozdílu vybraných parametrů explozivní síly dolních končetin elitní mládežnických fotbalistů mezi věkovými kategoriemi U14 a Výzkumný soubor této diplomové práce tvořilo celkem 39 elitních mládežnických fotbalistů ve věkové kategorii U15 a U14, kteří byli v době testování hráči nejvyšší tuzemské fotbalové soutěže. ý ý á áčů šech hráčských pozic (brankář á á ž í ú č í Pro analýzu vybraných parametrů explozivní í í č ž ři typy vertikálního výskoku v laboratorních podmínkách: vertikální výskok z podřepu (anglicky "squat jump"; SJ), vertikální výskok bez švihu paží (anglicky "counter skok do dálky (anglicky "broad jump"; BJ). Analyzovány byly parametry: výška vertikálního výskoku (cm) a délka skoku do dálky (cm). Výsledky: Statistická analýza zjistila signifikantní rozdíly (p < 0,01) mezi sledovanými parametry. Analýza zjistila signifikantní rozdíl (p < 0,01) mezi výškou vertikálního výskoku podřepu (SJ) a výškou vertikálního výskoku bez švihu paží (CMJ) mezi skupinou U15 a Starší hráči U15 dosáhli vyšších (p < 0,01) hodnot v í íl (p < 0,01) byl nalezen také v testu horizontálního skoku do dálky BJ. Hráči týmů á 7 %...
Dopad pandemie koronaviru na psychický stav plavců staršího školního věku
Hrabíková, Zuzana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit, jak pandemie koronaviru ovlivnila psychický stav plavců, kteří se nemohli účastnit pravidelných tréninků. Současně je zjišťováno, jakými způsoby se jedinci s danou situací vyrovnávali a jak jinak kompenzovali plavecký trénink. V práci je rovněž zkoumáno, zda je rozdíl ve vnímání a zvládání dané situace mezi dívkami a chlapci. Pro praktickou část je zvolena metoda formou dotazníku, díky kterému jsem zpracovávala a shromažďovala potřebná data. Dotazníky byly rozdány v plaveckém oddíle, a to mezi samotné sportovce. Data, která byla během výzkumu nasbírána, byla následně vyhodnocena podle jednotlivých kategorií a poté byly vyvozeny závěry. Tato diplomová práce by mohla být přínosem pro trenéry a především plavce, kteří z jakéhokoli důvodu nemohou nějaké období navštěvovat plavecký bazén, ale přitom mohou pokračovat ve sportovní přípravě. Vypracováním jsem zjistila mnoho nových poznatků a rovněž si ověřila své poznatky, které jsem načerpala vlastní praxí. Klíčová slova: plavání, Covid-19, starší školní věk, emoce
Zelenina a ovoce ve školním stravování
FLEMROVÁ, Karolína
Má bakalářská práce nese název Zelenina a ovoce ve školním stravování. Toto téma jsem si vybrala, protože si myslím, že je velmi důležité, jaké stravovací zvyklosti si děti v mládí vytvoří. Základy ve výživě jim určují především rodiče, ale také škola, ve které tráví přes den většinu svého času. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se zabývám výživou dětí školního věku, především se zaměřením na ovoce a zeleninu. V jednotlivých kapitolách popisuji makronutrienty i mikronutrienty. Dále se zabývám vitaminy rozpustnými v tucích a ve vodě. Podstatná je také část týkající se zeleniny, ovoce a jejich technologických úprav, jako je vaření, pečení, chlazení a jiné. V závěru teoretické části se zabývám školním stravováním, spotřebním košem školních jídelen a edukačními programy. Pro praktickou část jsem si zvolila dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit oblibu a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny u žáků navštěvujících školní jídelnu. Informace jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření na dvou základních školách. Výsledky jsem následně zaznamenala do sloupcových grafů. Mým druhým cílem bylo zjistit a porovnat skladbu školních jídelníčků ve vybraných školních jídelnách, které navštěvovaly děti vyplňující dotazník o oblibě a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny. Výsledkem praktické části bylo, že děti nekonzumují dostatek ovoce a zeleniny, zároveň nejsou spokojeni s výběrem a kvalitou zeleniny a ovoce ve školních jídelnách. Z jídelníčků vyplývá, že se v jídelnách často opakují stejné druhy zeleniny a ovoce, také jejich forma podávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.